Seznam článků

04. 03. 2014 | 17:12

Potřebovali jsme „napálit“ papeže?

Před několika dny jsem spolu s ostatními českými a moravskými biskupy byl u papeže Františka na pravidelné návštěvě, tzv. ad limina. Je to jistým způsobem obvyklé předepsané setkání biskupů té které země, kteří by jednou za 5- 7 let měli papeže navštívit a představit mu situaci svých diecézí. Navštíví i jednotlivé kongregace, což jsou jakási ministerstva a tam projednají témata, která jim náleží.

Možná, že někoho bude zajímat pár informací ze zákulisí celé akce. Když jsme byli pozváni k papeži, bylo nám sděleno, že si s sebou můžeme vzít každý jednoho spolupracovníka, jakýsi doprovod. Měl by to být kněz, ale nemusí. Možná i proto jsme pozvali své tajemníky, spolupracovníky a další lidi z našeho doprovodu, aby se dostali k samotnému papeži a mohli s ním promluvit bez jakýchkoliv omezení.

Když jsme tedy dorazili ke Svatému otci, představil jsem své spolupracovníky a další biskupy. Neodpustil jsem si docela mimo protokol u každého u nich uvést, jaké je jeho původní povolání, či co vlastně v životě dělal mimo církevní struktury. Z oněch „papalášů a nenasytných prelátů“ se rázem stali postarší pánové, jejichž životní příběhy by vydaly možná na román. Většina z nich zažila buď své otce ve vězení, kde je navštěvovali, nebo jejich rodiny byly připraveny o majetek a společenské postavení, nesměli studovat a pokud chtěli získat vzdělání, pak jen na dálkových školách. Živili jsme se jako dělníci, v pomocných i odborných profesích, ve kterých jsme se museli mnoho snažit.

Najednou před papežem stál kardinál, který léta pracoval jako umývač oken, druhý kardinál se vyučil zámečníkem. Byl tu biskup Paďour, který byl profesí hercem, ale skončil jako uklizeč v metru. Biskup Malý byl topičem v kotelně, biskup Herbst myl pro změnu výlohy. Dva z nás jako děti navštěvovali své otce ve vězení.

Ze setkání špiček církve v České republice s papežem se tak stalo setkání bývalých dělníků a disidentů. Na papeži bylo znát zřetelné překvapení, protože materiály, které mu byly připraveny, o ničem podobném nevypovídaly. Možná i proto je ono setkání tváří v tvář tak významné, že se může probrat něco, co je tak trochu mimo protokol, nicméně je důležitou skutečností v životě naší církve.

Vůbec nemíním napodobovat staré časy komunistického kádrování. Ale možná není někdy od věci si uvědomit, že synové a vnuci komunistických ministrů a potentátů, kterým často byla velmi umetena cesta ke vzdělání, studiu v zahraničí či značným finančním prostředkům jsou dnes poslanci všech možných politických stran, generálními řediteli a ministry. Zatímco lidé, jejichž rodiče byli zbaveni postavení, majetku apod. nesměli studovat, nemohli získat zkušenosti v zahraničí a přece dnes jsou také v celkem významných funkcích. Jen s tím rozdílem, že jim je spíláno do „nenažraných prelátů“, ziskuchtivých a mocichtivých potentátů. Jak to je doopravdy, nechám na rozumu a svědomí laskavých čtenářů.

Čeští a moravští biskupové s papežem
Čeští a moravští biskupové s papežem


Více fotografií a informací z návštěvy naleznete na mém webu www.dominikduka.cz.

Pozn.: aby nevznikla mýlka, že jsme jeli k papeži na kobereček kvůli restitucím církevního majetku: s papežem jsme na toto téma hovořili v řádu několika minut (z celé několikadenní návštěvy), byl poměrně se situací v ČR po roce 1948 až do dnešních dnů obeznámen. Myslím, že si dokáže na základě předložených faktů udělat na majetkové narovnání úsudek, aniž by ho někdo musel „napalovat“.

Komentáře

siven napsal(a):

Na naši eminenci asi zase přišlo kyselo, či ji hryže svědomí, a tak má zase nutkavou potřebu se nějak obhajovat a sdělit to čtenářstvu aktualne.cz. Poté z ní padají tradiční moudra, kterými laskavé čtenáře neustále oblažuje.

Btw, Adolf Hitler taky nesměl studovat. Chudák malej. Takže de facto za to, co spáchal potom, nemohl, jelikož na něm bylo tehdy za Rakouska-Uherska napácháno příkoří (a krom toho i žil z ruky do huby). To je alespoň argument!
04. 03. 2014 | 17:30

ld napsal(a):

Vaše Excelence,

jaký názor má papež František na odvolání Róberta Bezáka a jaký komentář byste k tomu měl Vy?
04. 03. 2014 | 17:32

Dominik Duka napsal(a):

Id:

K Bezákovi jsem se vyjádřil několikrát:

http://www.christnet.cz/clanky/5080/duka.url
http://www.teraz.sk/slovensko/dominik-duka-r-bezak-zaujem-cirkev/60351-clanok.html

Na ad limina pak o něm byla také řeč:
http://www.robertbezak.eu/news/biskupove-z-cr-u-papeze-frantiska/
04. 03. 2014 | 17:40

strýc virus HxNx napsal(a):

siven

heh, s tím Schickelgruberem jste to krapet přehnal, ale jinak jste mne pobavil. v dobrém slova smyslu.
04. 03. 2014 | 17:40

Pepe napsal(a):

siven

Z čeho by kardinála hryzalo svědomí? Že se za katolíky zřekl téměř poloviny majetku?
04. 03. 2014 | 17:42

gaia napsal(a):

Myslíte, že nebýt komunistů, kteří uzákonili povinnost pracovat, že by nějaký prelát dělal dobrovolně dělníka nebo myče oken?
Ani náhodou, proto je tak nesnášeli. Stejně tak disidenti, většina jich chtěla jen si hrát na rentiéry a nedělat nic, mimo chlastu na Hrádečku.
V tom také spočíval jejich odboj a nenávist k tehdejšímu režimu.
Pane preláte, dnes se vám to PR zase nějak nepovedlo.
04. 03. 2014 | 17:45

Ládik!!! napsal(a):

Komanči budou mít v naší zemi vždy privilegia. Zlo zakořenilo a vymýtit se ho nepodaří. Musí vymřít.
04. 03. 2014 | 17:53

xerox napsal(a):

duko ... už máte všichni bratři a sestry co jste v hierarchii nad běžnými pěšáky víry , za restituce zabukované hotely v dubaji ... ? ...
hodně se tam staví , takže by jste si tam mohli taky něco pořídit , ušetříte za hotely ... co třeba nějakej ten resort na palmových ostrovech , aby jste se mohli dostatečně soustředit pro práce pro chudý a rozjímat , jak to ten čertovskej jošua z nazaretu vlastně tenkrát myslel ... :-)
04. 03. 2014 | 17:57

ld napsal(a):

Vaše Excelence,

děkuji za odpověď.
Mně z ní nějak vysvítá v pozadí osoba arcibiskupa Jána Sokola.
Kdyby Vám k věci ještě něco "pustil" biskup Baxa, nebojte se podělit :-)
04. 03. 2014 | 17:57

Viola napsal(a):

Je to možná pro vás smutné, ale v dalších volbách budu volit komunisty, protože jen ti se dokázali pravdivě vyjádřit k současné situaci na Ukrajině a k Rusku.
Jinak vám děkuji, že jste se velmi dobře modlil k úspěchu OH.
Teď by to chtělo modlit se za mír v Evropě.
04. 03. 2014 | 18:02

gaia napsal(a):

Viola

Jágr je pravoslavný, proto to s tím hokejem dopadlo tak špatně, radši ať se nemodlí a vůbec do ničeho nekafrá
04. 03. 2014 | 18:06

honolulu napsal(a):

Panove, eminence kardinal Duka ma tentokrat SILNY POINT !

Degenerovni, neschopni a rozmazleni nedodelanci z "nobl" komunistickych rodin se ujmuli moci po indoktrinaci v ustavech pro slabomyslene a samostatne nemyslici - a proto je kolem nich tolik nestastnych lidi.

Jsou nemocni jesitnosti, ktera neni podlozena schopnostmi.
NEPOTISMUS - to byly prijimacky do jejich skol. Tim se oddelili od lepsich a schopnejsich, kteri byli drzeni nasilne a umele dole.

Jako prostitutky od Prasne brany, ( charakterove), se hromadne pridavali a pridavaji k ruznym republice nepratelskym establismentum - oportunisticky - za par stribrnych.

Nemaji vlastni usudek. Drive to byla Moskva, ted je to Brusel.. A misto patere maji gumu !

Do oci bijici "soudruzi" bylo napr. vase odsuzovani pani Nagyiove, ze
byla - KANTINSKA -....Ona hezka a vy skaredi jako Frankenstajni. ...

Vy absolventi indoktrinacnich bezcennych instituci - a ona chytrejsi nez vy vsichni dohromady.

Pamatuji si moc dobre, jak bylo jednano ve skole s detmi ze "spatnych" rodin.

Prave me andel porucil se pridat k eminenci Dukovi a budu vam nadavat vy cerveni Farizejove tak, ze Stejskal bude potrebovat flasku aspirinu....

A pujdete vsichni povinne na brigadu ! ! !

Bude se stavet Shrine pro nebeskou kralovnu, protoze to prinasi prosperitu.... Vas prinos prosperite je zebracenka...Koncim (pouze docasne) svolanim, ze jste indoktrinovane nemehla a saboteri prosperujiciho kapitalismu....
Vy nepotiste !
04. 03. 2014 | 18:20

šebány napsal(a):

Zavřený otec , nebo dělnická profese nic nevypovídá o nynějších skutcích jmenovaných církevních hodnostářů. Ať se třeba užerou k smrti jako Duka , nebo si pokradou po Graubnerovsku . Hlavně se mají držet ve svém církevním , pedofilním , lživém katolickém světě a necpat se do veřejného života. A hlavně sportu.
04. 03. 2014 | 18:21

Hloupý Honza napsal(a):

Ten byl umyvač, ten byl prodavač a tamten je pedofil. Každý něčím byl, prezentovat na odiv jakousi přináležitost k "obyčejným" ovečkám je celkem laciné. Já bych se moc tou "historií" neholedbal, to bychom se taky mohli dostat k tomu kdo co dělal za okupace, nebo bychom se mohli doplácat až k Husovi do Kostnice a ke křížovým výpravám. Rittig byl taky jen obyčejný zlodějský vedoucí ze sámošky, Janoušek číšnický vekslák a kam to chlapci dotáhli. To kdo čím byl nic neznamená, platí teď a tady..Podle ovoce je poznáte, a to vaše momentálně dost zapáchá a je mi úplně jedno jestli ten svatý který se nyní dere po mamonu byl v minulosti mnišský asketa. Laciné, laciné, laciné . Mimochodem, dost vašich bratří by se mělo více postit neb si je brzo Pán povolá k sobě skrzeva infarkt

P.S: Ten druhý zleva ještě nepáskoval ? Nebo si jen zapomněl pásek v letadle ? Karatisté by mohli zavést stejná kimona, ta kombinace černé a fialové nevypadá věru špatně. Ti s těmi červenými pásky nejsou asi moc dobří, že ? To jste páskovali v jeden den ? Jinak marketingově to je pojaté dost dobře, Františka nejde přehlédnout. Podobně se fotí i diktátoři, např. Kim z Koreje (nic proti Františkovi)

.
04. 03. 2014 | 18:23

desider napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):

Komanči budou mít v naší zemi vždy privilegia. Zlo zakořenilo a vymýtit se ho nepodaří. Musí vymřít.

Ruda hlavo Ty uz u nich nejses?
Nebo se jen stydis?
04. 03. 2014 | 18:24

Emissary napsal(a):

Čekal jsem,

kdo první sem zatáhne Ukrajinu a Rusko, když téma blogu je o úplně něčem jiném. Čekal jsem, že to bude tak příspěvek cet až sát. A hle, očekávání a fanatizmus jsou dvě neslučitelné kategorie.

Dobrý den,

Pane kardinále,

Vaše snažení je hodné obdivu, ale vsadím svou levou děravou ponožku, že nakonec zde ten "nenažraný prelát" bude figurovat. Lidí jsou zmatení ideologií, už nic nedokáží hodnotit objektivně, odvozuji své bytí od kusu žvance, neuvědomujíc si, že i ten žvanec na mnoha místech planety chybí mnohem víc než jim. O pokoře, empatii, nalezení svého místa na zemi a identifikováním se s ním, nalezení smyslu života, rozlišování zla a dobra ani nemluvím. Jakoby jim někdo implantoval falešné vzpomínky.
04. 03. 2014 | 18:31

jozef napsal(a):

Ked sa zo sedliaka stane pan,
nie vzdy sprava sa k sedliakom Bohu milo.Ked sa z robotnika stane biskup - moze to dopadnut este horsie.
Hrozne: pan kardinal dovedie k papezovi kedysi davno robotnikov,ktori dnes,staby mravni arbitri ,zehnaju kapitalistickej politike produkujucej elitu v hmotnom raji a celu armadu bezbrannych a bitych.
Ze vraj byvali robotnici...! Ze vraj nasledovnici Krista!

Ste sluhami antikrista,pan kardinal!

K Bezakovi.
Bratislavske media vedu po mnoho mesiacov kazdodennu proticirkevnu kampan prave skrze do seba zamilovaneho pana Bezaka.Sugeruju tuto osobu ako jedinu slusnu,ci spravodlivu medzi slovenskymi biskupmi...
Ceski biskupi tuto sustavnu proticirkevnu masmedialnu kampan,kampan proti slovenskej katolickej cirkvi i proti Vatikanu, podporili svojimi titulmi, svojou vahou.
Preco?
Preco ta vnutrocirkevna cesko-slovenska vojna?
Preco Vasa vojna proti slovenskym biskupom a proti slovenskej katolickej cirkvi?
04. 03. 2014 | 18:34

gaia napsal(a):

honolulu

je divné, když někdo někomu závidí, kam se jeho děti dostaly a vybere si povolání, kde žádné děti mít nesmí.
A zřejmě to bylo zavedeno ze stejných důvodů, kvůli kterým to u jiných kritizují, protože jinak mi to moc smyslu nedává.
04. 03. 2014 | 18:37

Viola napsal(a):

Emisary

téma blogu je návštěva našich prelátů u papeže. Je dobré připomenout duchovním za co je dobré se modlit, nejen za ně samotné, ale pro dobro lidí obecně, pro mír, aby se nezabíjelo, neboť Ježíš je láska a pravda.
04. 03. 2014 | 18:37

Emissary napsal(a):

Viola

Pravda a láska ve Vašem podaní je nelogická, ideologická, pomatená, bláznivá, zhýralá. Já takovou "pravdu" neuznávám a nikdy ji nebudu sdílet.
04. 03. 2014 | 18:45

honolulu napsal(a):

Moje spoluzacka mela ve skole same jednicky a ja jsem mel same petky... Muj smysl pro spravedlnost trpel, kdyz nesmela studovat dal....

Ja jsem studovat nechtel. Citil jsem, ze bych na nejake Rude skole zhloupnul !
Po uteku na zapad jsem nestudoval kvuli diplomu, ale zvedavosti.... (Diplomy mam dva. Ja si je nekoupil. Oni mi je dali rychlej nez medajly pro strelce Antona Spelce.)

Diky zvedavosti jsem prisel k poznani, ze vsude tam, kde narody mely kult Stredozemni nebeske Kralovny dochazelo k prosperite. Jako priklad uvadim prosperitu Krety, Sicilie a nebo Rhodose, kde prosperita byla velmi prudka....

Proto kazdy Komous dostane do pracek lopatu a pod dohledem mistra kopace Roma/Cikana, bude stavet Shrine pro stredozemni kralovnu, nebot je treba odcinit hrichy proti narodu. Co mu bylo udelano....
04. 03. 2014 | 18:45

gaia napsal(a):

Viola

to Duka radši jede žehnat zbraním do Afghánistánu, kde nám ti Afghánci nic neudělali, tak to je pak těžké modlení k tomu, aby se nezabíjelo.
04. 03. 2014 | 18:45

honolulu napsal(a):

Gaia, (18:37)
odpoved je jednoducha...Kdyz jsem videl jak svet je podrbany, tak jsem prisel k zaveru, ze by to byla nezodpovednos privadet na svet deti. Podepsal jsem proto smlouvu s JAR (vladou) a poskakoval po Africe....
Snad diky tomu zamestnani jsem nikdy nezazil nedostatek v nicem....

Osamele jsem se nikdy necitil a co jsem nikdy nepoznal, po tom jsem nikdy netouzil.
Mit deti je velka zodpovednost . Nebyl jsem ji schopen a choval jsem se proto zodpovedne. (Hodne zen v mem zivote melo stejny nazor.)
04. 03. 2014 | 19:01

Emissary napsal(a):

gaia,

to není problém, tak si počkejte, až Vám afgánský terorista zapne pas cudnosti obohacený plastickou trhavinou. Myslím, že i motlitby pana kardinála Duky se minou účinku. A Vy budete moct změnit názor, ale až v království nebeském, pokud Viola nepřesvědčí Svatého Petra.
04. 03. 2014 | 19:03

neo napsal(a):

gaia:

to je právě ten nesmysl v povinnosti pracovat z komunistického pohledu. Nepohodlné narvat do kotelny a na vrátnice. Chybí vám to co? Nahnat je do michelinky tahat pneumatiky ........... intelektuálský: jak pravil klasik.

Jsem rád, že zmizela tahle povinnost, že zmizely umístěnky a podobné nesmysly. Jsem rád, že žiji ve svoboddné zemi, kde si mohu sám vybrat kde chci pracovat a za kolik.
04. 03. 2014 | 19:05

Viola napsal(a):

neo

a když náhodou práci ztratíte, tak vás nesmyslně naženou zametat chodníky, anebo v lepším případě na nesmyslné školení a nic neuděláte, protože sociální a zdravotní pojištění nemáte z čeho platit a což teprve byt.
04. 03. 2014 | 19:07

Ewa napsal(a):

"jim je spíláno do „nenažraných prelátů“, ziskuchtivých a mocichtivých potentátů"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pane kardinále Duko,

někdo obdobně spílá, jiní ne. Patřím k těm, kteří nemají ve zvyku někomu spílat.

Velmi by mě zajímalo, jaké jste vyvodili závěry z údajného velkého úbytku věřících hlásících se ke katolické církvi v posledních letech (od r. 2000) v ČR.

Předem Vám děkuji za odpověď
Ewa
04. 03. 2014 | 19:09

gaia napsal(a):

Emissary

vidíte,jak je náboženství nebezpečné.
04. 03. 2014 | 19:10

Viola napsal(a):

Emisary

a proč zhýralá? Vy jste se nějak na mě rozkatil.
04. 03. 2014 | 19:12

neo napsal(a):

Viola:

a když náhodou práci ztratíte,tak si najdete jinou.
a proč nesmyslně? A proč jen chodníky?

lidé jako vy zcela účelově degradují veřejnou službu na zametání popř sbírání výkalů, ovšem má samozřejmě využití i v jiných oblastech. Já osobně bych byl rád. Ve veřejné službě vidím nástroj jak pomoci lidem v nelehké situaci, aby neztratili pracovní návyky a mohli se snáze navrátit na pracovní trh.
04. 03. 2014 | 19:12

Viola napsal(a):

neo

návyky si nechte pro nepřizpůsobivé.
04. 03. 2014 | 19:15

desider napsal(a):

Emissary napsal(a):

gaia,

to není problém, tak si počkejte, až Vám afgánský terorista zapne pas cudnosti obohacený plastickou trhavinou. Myslím, že i motlitby pana kardinála Duky se minou účinku. A Vy budete moct změnit názor, ale až v království nebeském, pokud Viola nepřesvědčí Svatého Petra.

Tak tohle je vyplod intelektuala. To se neda ani komentovat.
04. 03. 2014 | 19:15

neo napsal(a):

Viola:

mýlíte se. Ty se týkají každého. Mnoho lidí, kteří nezaměstnaní jsou vám potvrdí, že ztrácí naději, pžestávají na sobě pracovat, nemají motivaci, bojí se dalšího odmítnutí a nakonec úplně rezignují. A nejedná se opravdu o nepřizpůsobivé.
04. 03. 2014 | 19:17

Emissary napsal(a):

gaia

náboženství, zvláště to římskokatolické, nebezpečné není, jeho správné uchopení a pochopení v moderní době může lidstvu jenom prospět. Nebezpeční jsou jedinci, kteří si to náboženství vykládají po svém a nejen to.

Mimochodem, Vy také vyznáváte náboženství, jen jste se jinak zorientovala, což Vám umožňuje říkat to, co říkáte bez následků. Nábožensky se na těchto blocích zradikalizovala řada diskutérů, editorovi blogů, p. Stejskalovi slouží ke cti, že tomuto vábení nikdy nepodlehl. Možná je to jeho taktika. :)
04. 03. 2014 | 19:23

Emissary napsal(a):

desider,

Vy jste přece intelektuál. :)
04. 03. 2014 | 19:25

honolulu napsal(a):

Eminence je dobre, ze jste byl pozehnat nasim zbranim v Afganistanu !
Krestansky svet musi byt uhajen za kazdou cenu. Rozepre a ruzne frakce v katolicke cirkvi jsou druhorade a pouze docasne. My je jednou spravime, cirkev ozdravime a spiritualitu vratime.
Cim budete cestnejsi a primejsi, tim budete mit vetsi pomoc z nebes...

A vite o tom jak nas spasitel a Caiaphas (high priest) se se ztretli v nazorech na ritualni hygienu ?
A vite o tom, ze existuje predpoved, ze vse co zahrnuje Edom, Moab, Ammon, Judah a Israel, bude znovu patrit nam...OJ, oj, oj - to bude kvileni a narku na vsech stranach.
Budete potrebovat spunty do usi...
(Nashe. vecer jdu plavat.)
04. 03. 2014 | 19:26

desider napsal(a):

Emissary napsal(a):

desider,

Vy jste přece intelektuál. :)

Pravda jsem. ja studoval v kostele jako desetiletej s pasem cudnosti na zadku
04. 03. 2014 | 19:29

ale ne kantinská, lulu, domina napsal(a):

Ládiku, pan kardinál se ti pracně pokusil objasnit, že nejen že nevymřou, ale že mimořádně prosperují.
Což si pokorná církev svatá bere za záminku, aby co možno prosperovala také.

Škoda, že jsem biskupa Paďoura na tom úklidu metra nepotkal, možná bych se něco zajímavého dozvěděl.
Takhle ho znám jen jako poměrně odtažitého pána v kutně s provazem kolem pasu a sandálech bez ponožek.
Věk, hodnosti, myšlenkové upření se jedním směrem, to všechno lidi s kterými jsem se kdysi těsně míjel rozdělilo a rozvedlo do izolovaných cel nadcházejícího stáří.

Někdy panu Dukovi docela dobře rozumím a jindy zas vůbec.
Není to jen nahluchlostí.
04. 03. 2014 | 19:36

Platan napsal(a):

"Byl tu biskup Paďour, který byl profesí hercem, ale skončil jako uklizeč v metru."

A teď už je zase hercem v této "Božské komedii" spolu s Dukou a celou tou "boží čeládkou".
04. 03. 2014 | 19:49

Emissary napsal(a):

Viola,

protože co obhajujete, je zhýralé.
04. 03. 2014 | 20:07

siven napsal(a):

Btw, cestu k mamonu vám umetl bývalý svazák ze SSM a před ním také lampasácký kadet, tak nač tolik propagandistických plků a budování příkopů mezi lidmi, copak je tohle křesťanské, smířlivé? Ale no tak eminence...
04. 03. 2014 | 20:09

Platan napsal(a):

neo napsal(a):
Viola:
mýlíte se. Ty se týkají každého. Mnoho lidí, kteří nezaměstnaní jsou vám potvrdí, že ztrácí naději
.........................................................
Tak jim dejte do ruky koště a tím do nich vlijete novou naději... Neo, to je tak hloupé, že už to snad ani není k smíchu. Navíc je to, pokud se nepletu, pasé - pracovní povinnost nezaměstnaných snad byla Ústavním soudem zrušena.
Nicméně pokud bys potřeboval v případě tvé nezaměstnanosti utužovat pracovní návyky, abys neztratil naději, tak můžeš přijít k nám na sídliště sbírat psí h. Přimluvím se pak u Kena (blbec z Horní dolní), aby ti za obec poslal čestné uznání.
04. 03. 2014 | 20:18

Yosif K napsal(a):

siven napsal(a):
Btw, Adolf Hitler taky nesměl studovat. Chudák malej. Takže de facto za to, co spáchal potom, nemohl, jelikož na něm bylo tehdy za Rakouska-Uherska napácháno příkoří (a krom toho i žil z ruky do huby). To je alespoň argument!
04. 03. 2014 | 17:30
KONEC CITATU.

Nevím zda jste reálný socík zažil nebo ne.

Hitler nemohl studovat na akademii jelikož neudělal přijímací zkoušky, byl to mazal.
Není to ten stejný případ že někdo nemohl studovat jen kvůli tomu že jeho otec byl politický vězeń.

VY se asi budete divit, ale případů připuštění nebo nepřipuštění ke studiím z důvodu politických postojů rodičů byly statisíce.

Mimochodem, otec Klause byl komunista, otec Livie Myštinové byl napřed ober-Hlinkovec, pak ober-komunista. Oba dva se seznámili na "zahraničním obchodě" - tam se děti politických věznů či dokonce nestraníků dostávali velmi velmi těžko. Byla to poukázka na západní "per diem" a západní styl života uprostřed reálného socíku.
04. 03. 2014 | 20:21

neo napsal(a):

Platan:

ano, vlijete a nejen naději, ale i touhu a entusiasmus. K smíchu to rozhodně není. Vysmívat se lidem ve složité situaci není nic pěkného pane Platane. Pokud bych něco takového potřeboval, umim si to zařídit.
04. 03. 2014 | 20:21

Emissary napsal(a):

Tam vedle,

Balabán cosi blábolí o Pandořine skříňce neuvědomujíc si, s čím si zahrává. Jedná se o řeckou mytologii, i když nepochybuji, že část mytologie se může zakládat na pravdě.

Pandora nakonec tu skříňku zavřela, vyletěli z ní pohromy, mor, nemoci a války. Myslím, že včas, v rozporu s příkazem manžela a bohů , (Prométheus to neriskoval), manžela Titána Epiméthea skříňku zavřela, takže naděje zůstala zachovaná.

Naděje nespočívá v tom, že si budeme ve své slabosti mytologické události vykládat po svém, jak to dělá Balabán. Naděje říká, že každé agresi musíme bránit. Msta a odplata této definici nevyhovuje, není to alternativa. Alternativa může být jenom přiměřená.
04. 03. 2014 | 20:23

Platan napsal(a):

neo:

Máš pravdu, pane neo, není to pěkné brát lidem touhu a entusiasmus, teď jsem si to uvědomil.
Ale kdyby něco, tak ty (správněji "ta") h. platí, nezapomeň.
04. 03. 2014 | 20:28

Yosif K napsal(a):

Viola napsal(a):
neo
a když náhodou práci ztratíte, tak vás nesmyslně naženou zametat chodníky, anebo v lepším případě na nesmyslné školení a nic neuděláte, protože sociální a zdravotní pojištění nemáte z čeho platit a což teprve byt.
04. 03. 2014 | 19:07
Sám jsem byl nezaměstnaný v celém svém životě asi 10 týdnů.
Těžko se mi posuzuje co je to ztratit práci ale může to potkat každého, i mne a pak si z toho přestanu dělat srandu.

Na dzedzině kde mám rodinu bylo z 10 sousedů nezaměstnaných 6 - ted jsou nezaměstnaní 4. Všichni úplně všichni kromě držitele plného invalidního důchodu vesele makali na černo, měli se dobře a každý večer se veselili v hospůdce u piva.

Mám pocit že žijete v nereálném světě, že si po večerech čtete básně JIŘÍHO WOLKRA A MYSLÍTE SI ŽE VENKU TO VYPADÁ TAKÉ TAK.
04. 03. 2014 | 20:29

gaia napsal(a):

Emissary

a neříká taky jede druh pámbíčkářů, že když tě někdo uhodí do tváře, máš nastavit druhou?
04. 03. 2014 | 20:30

neo napsal(a):

Platan:
jsem rád, že jste to pochopil.
Nabídky si vážím, ale jak jsem řekl, nemám potřebu, takovou věc zvládnu sám.
04. 03. 2014 | 20:32

Platan napsal(a):

neo napsal(a):
jsem rád, že jste to pochopil.
Nabídky si vážím, ale jak jsem řekl, nemám potřebu, takovou věc zvládnu sám.
...................................................................................................................................

Sakra neo, (pan Kardinál promine...), když ty u sebe nepociťuješ potřebnost státem nařízených "nucených prací" pro nezaměstnané (ani nereflektuješ na dobře míněné nabídky), tak proč takovou potřebu předpokládáš u druhých??
04. 03. 2014 | 20:42

neo napsal(a):

Platan:

nenadávejte pane Platane. Zmýlil jsem se, nepochopil jste to.
Samozřejmě, že pociťuji, ale nepotřebuji k tomu vás.
04. 03. 2014 | 20:45

Platan napsal(a):

gaia napsal(a):
Emissary
a neříká taky jede druh pámbíčkářů, že když tě někdo uhodí do tváře, máš nastavit druhou?
...........................................................................................

To přece říká sám Ježíš v Bibli. Dnešní pámbíčkáři si zrovna tohle moc k srdci neberou...
04. 03. 2014 | 20:45

Emissary napsal(a):

gaia,

Váš úsudek vykazuje chybu. Já nejsem panbíčkář. To slovo se dá těžko definovat. Dřívější definice jsou zastaralé. Ale mohu prohlásit s minimální (maximální) odpovědnosti, že panbíčkář na blozích je kde kdo. Snad nechcete po mně, abych ukazoval prstem? Moc dobře byste nedopadla.
04. 03. 2014 | 20:47

Joe Ratata napsal(a):

No to je ale neštěstí!
Někteří "papaláši a nenasytní preláti" se kdysi a nějaký čas živili i poctivě!
Být dělníkem je opravdu tak veliká ostuda?
04. 03. 2014 | 20:51

Emissary napsal(a):

Platan

OK, Platane, tak ji nastavte, já Vám do ni bouchnu a zrovna můžete odletět do nebe, do toho héreckého, socialistického. :)
04. 03. 2014 | 20:52

gaia napsal(a):

Emissary

Když obdivujete preláta, tak jste pámbíčkář.
Já ke své víře žádného zprostředkovatele nepotrebuji a dobrala jsem se k ní sama.
Konfrontace tu podsouváte vy.A já vás jen upozorňuji, že Ježíš to hlásal jinak.
04. 03. 2014 | 20:55

Platan napsal(a):

neo napsal(a):

nenadávejte pane Platane. Zmýlil jsem se, nepochopil jste to.
Samozřejmě, že pociťuji, ale nepotřebuji k tomu vás.
....................................................................................................

No, takže TY se zkrátka bez státní ingerence do tvých pracovních návyků celkem dobře obejdeš. Zato DRUHÝM bys ji (státní ingerenci) rád dopřál, protože ONI by se podle TEBE bez ní asi neobešli. DRUZÍ tedy zřejmě nejsou na takové morální výši jako TY... To zavání hříchem pýchy, chlapče. Pan Duka ti snad poradí, jak to odčinit...
04. 03. 2014 | 20:55

gaia napsal(a):

Joe Ratata

asi to je pro preláty stejná tragédie, jako vyrůstat bez otce nebo nemít majetek. Když to arcibiskup dává do jedné řady...
04. 03. 2014 | 20:56

Platan napsal(a):

Emissary napsal(a):
OK, Platane, tak ji nastavte, já Vám do ni bouchnu a zrovna můžete odletět do nebe, do toho héreckého, socialistického. :)
...........................................................................................................

Vidím, že se ve vás vzdouvají vlny pravé "křesťanské lásky". Ale trochu si to pletete... Já jako neznaboh nemám žádný důvod řídit se slovy Ježíšovými. Vy byste ale měl...
04. 03. 2014 | 21:03

Viola napsal(a):

Yosife K

tak vy jste pro práci na černo, bez placení daní? V tom případě jste podvodník.
04. 03. 2014 | 21:04

Emissary napsal(a):

gaia,

já neobdivuji preláta, obdivuji Váš jasnozřivý úsudek. :)
04. 03. 2014 | 21:04

Emissary napsal(a):

Platan,

já jsem v jistém smyslu také neznaboh, takže jediné co z toho plyne, že jste mi to usnadnil. :)
04. 03. 2014 | 21:07

Viola napsal(a):

Emisary

"protože co obhajujete, je zhýralé."

Tak mi napište, co vlastně obhajuji, mi už jde hlava kolem a už nevím co jsem. :-)
04. 03. 2014 | 21:11

jaja napsal(a):

Kardinál Duka a jeho pokrytecký pastýřský list: http://www.blisty.cz/art/72371.html
04. 03. 2014 | 21:11

Platan napsal(a):

Emissary napsal(a):
Platan,
já jsem v jistém smyslu také neznaboh, takže jediné co z toho plyne, že jste mi to usnadnil. :)
...........................................................................

Tak to jsem rád, i když přesně nevím co. Ale jen ať pan Kardinál vidí, že i neznabozi dělají dobré skutky...
04. 03. 2014 | 21:11

gaia napsal(a):

Emissary

18:31 jste napsal

Pane kardinále,

Vaše snažení je hodné obdivu,

Ve 21:04 zas píšete

já neobdivuji preláta,

vězte, ze vám vůbec nerozumím, tudíž vám místo diskuse mohu tak leda popřát dobrou noc.
04. 03. 2014 | 21:13

gaia napsal(a):

koukám, že nás co nerozumí Emisary, je víc
04. 03. 2014 | 21:15

Platan napsal(a):

gaia:

Možná, že Emisary prostě neví, co znamená slovo "prelát"...
04. 03. 2014 | 21:18

gaia napsal(a):

Emisary že by něco nevěděl,když tady každého tak mistruje?

Ale je fakt, že evangelium si vykládá po svém. Nač pak ale ty preláty potřebuje a nač obdivuje?
04. 03. 2014 | 21:22

Emissary napsal(a):

Omlouvám se, pane kardinále

Neuvědomujíc si triků zdejších pošetilců, použil jsem techniky, které si Váš blog asi nezaslouží. Neměl jsem moc na výběr a myslím si, že hlavně komunisté a socialisté zneužívají, zneužívali Váš blog.

Přeji nekonfliktní situace v tomto nedobrém, postupujícím komunistickém světě.

Snad jsem Vás "nenapáli"
04. 03. 2014 | 21:23

gaia napsal(a):

Emissary

věštec z vás taky nebude, myslíte si špatně
04. 03. 2014 | 21:27

Joe Ratata napsal(a):

Malý dotaz,
práce kotelníka nějak brání víře v Boha?
Nebo snad živit se prací je taková potupa, že z toho byl konsternován i sám papež?
Že je to potupa pro Duku, to chápu! Ty jeho výroky o ochlokracii....
04. 03. 2014 | 21:27

Jáchym napsal(a):

Ano, potřebovali jste napálit papeže!

Nejste sami, kdo byl před revolucí chudý a po revoluci se nepoctivě domohl obrovského majetku!

K tomu, aby se člověk stal příslušníkem církevní šlechty, nemusí být nutně od narození bohatým feudálem.
Struktura katolické církve feudální je - s jediným rozdílem : Bohatství se nutně nedědí pokrevně - i když občas i u katolických kněží též po levoboké spermii.

Bohatství potřebujete k legitimizaci své moci, legitimizovanou moc k dalšímu rozšiřování bohatství, to pak k výchově církevních kapounů, a tak stále do kola a do spirály. Církevní šlechta se vyrábí s použitím prostých světských děloh.

Důležitým rozdílem mezi světskou (již francouzskou revolucí svrženou) šlechtou a šlechtou Vašeho typu je mnohdy nedostatek sebeovládání a smyslu pro míru : I mezi šlechtou byla v minulosti část slušných lidí, kteří po generace přihlíželi i k zájmům svých poddaných.

Totéž platí pochopitelně i pro menšinu příslušníků vyššího kléru - viz současný papež.

U nás se k moci prodrala - či byla dosazena - ta opačná sorta:
Kmotři a rychlokvašení oligarchové bez skrupulí - s namodřenou krví i bez, v kněžských hábitech i bez.
Všichni vzájemně spolupracují proti většině společnosti a na jejím rozvratu, občas se mezí sebou poperou o větší kus moci a bohatství, ale pak se znovu dojemně spojí ve svém ďáblulibém díle.

A mrtvý Kristus na kříži se nevidoucíma očima dívá, jak se mu všichni šklebíte.
04. 03. 2014 | 21:28

Emissary napsal(a):

gaia

nerozumíte, protože neste trubka, nejspíš jste trubkovnice. :)
04. 03. 2014 | 21:31

gaia napsal(a):

Emissary

já vím, že jste se sem přišel hádat, hned váš první vstup byl útočný a konfrontační.
Nyní jste již zbytečně osobní.
04. 03. 2014 | 21:33

Viola napsal(a):

Emisary, kdo s čím zachází, tím také schází. Pan kardinál začal s napalováním a ono se to vrátilo vaší cestou zpět.
04. 03. 2014 | 21:39

Emissary napsal(a):

gaia,

až po Vás. Mohu říct jen jediné. Váš názor nestojí ani za penny ante.
04. 03. 2014 | 21:41

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jan Hus si získal vážnost a důvěryhodnost nesmlouvavou kritikou společenských zlořádů své doby. Taky mohl mlčet a řídit se biblickým "co je císařovo císaři a co je Božího Bohu".
Zvolil to první a zaplatil mučednickou smrtí.
Dnešní církve si dávají pozor na konflikt s mocí, ať už ekonomickou nebo faktickou. Kdyby měl kardinál Duka Husovu povahu, veřejně by se distancoval od lidí jako je Klaus, Kalousek, Zeman, Nečas aj.
Že to neudělal ho v mých očích diskvalifikuje a znevěrohodňuje. Ať už si myslíme o lidech jako je prof. Halík cokoliv, je aspoň veřejně angažovaný ve prospěch práva a elementární spravedlnosti, jim může katolická církev vděčit za jakýs takýs kredit i u vlažných věřících.
Jako věřící člověk mimo jakékoliv církevní struktury si docela dobře vystačím se svým osobním Bohem, chování katolického kléru pozoruji s nedůvěrou a vidím, že je to dosti obecný jev i mezi lidmi, kteří se necítí být atheisty. Za pár let mi bude sedmdesát a nedovedu si představit, co by mě mohlo přimět změnit na katolíky názor, snad kdyby je papež František zreformoval v souladu s Písmem, ale myslím, že se preláti úspěšně ubrání. Nakonec i papežové jsou smrtelní.
04. 03. 2014 | 21:44

Emissary napsal(a):

Viola,

Opravdu? Není to Vaše dementní dedukce? Vaše fyzická podoba může být lepší než Vaše duše.
04. 03. 2014 | 21:44

gaia napsal(a):

Emissary

totéž si já myslím o názorech prelátů.
Ale ty jejich názory na práci mne skutečně fascinující.
04. 03. 2014 | 21:46

Emissary napsal(a):

gaia,

myslet si můžete cokoliv. :)
04. 03. 2014 | 21:49

Divobyj napsal(a):

Duko,
nebýt komunistů,nemáte se dnes čím chlubit.
Umožnili vám sáhnout si na lopatu,
Je smutné,že vám to nepomohlo získat nadhled nad věcmi hmotnými.
Je faktem,že Arbeit macht Frei,tedy,že práce osvobozuje.
U vás,Duko,se to nepodařilo.¨
Bylo by nutno ve vašem případě tuto terapii zopakovat!
04. 03. 2014 | 22:11

gaia napsal(a):

Emisary aby zdůraznil, že sem přišel jen provokovat, dává za všechna svá tvrzeni smajlíky.
Pěkně se předvádíte, člověče.
04. 03. 2014 | 22:17

Viola napsal(a):

Emisary, přiznejte, že ve vás hlodá nenávist ke komunistům, zbavte se jakékoli nenávisti.
04. 03. 2014 | 22:43

honolulu napsal(a):

VYHLASKA,
Zde se timto verejne pozaduje, aby kazdy zamestnanec vysokoskolaka, ktery studoval za Komusu predlozil zamestnavateli dotaznik a dbal na zodpovezeni otazky..
Kolikrat jeho pani matka musela rici : "ANO SOUDRUHU" ! Aby on dostal diplom a mohl se v tyto dny citit dulezite....Hmmm ?

Dale se zde oznamuje, ze po revoluci pravdy, budou diplomy protekcnich - drive studentu ruseny.... Zacnete proto hledat praci
"soudruzi" primerenou vasi kvalificaci. Snad vas Romove prijmou na kopace.

Eminence pamatujete si na potrebu VYSTUPNIHO RAZITKA v obcance pri zadosti o zmenu zamestnani ? Kdyz potrebovali otroka, tak ho nenechali odejit...
A toto jsou lide , kteri kritizovali Feudalismus a pritom zavadeli nevolnictvi. .

A pamatujete si, ze jet do Mnichova na kafe bylo tak realne, jako mit picnik na mesici....

Archandeli Michele, to je tva povinost ztresrat certy a zouzel jedovatou....Kde jsi ?
04. 03. 2014 | 22:47

Viola napsal(a):

honolulu

proč by odsud někdo jezdil na kafe až do Mnichova, nepomátl jste se?
04. 03. 2014 | 22:58

Martin1 napsal(a):

Potřebovali jsme „napálit“ papeže?
Neblbněte - to se vám nepodaří, vy jste napálili jen "LŮZU", která vám to ale spočítá při první příležitosti - v REFERENDU LŮZY. Všichni budete jen žebravými mnichy.
-----
Někdo se tu ptal dnes nebo včera, jak napsat "Ů", tak jsem si to s tou lůzou oživil:
Stiskni levé Alt a k tomu 0217 a pustit je tam "Ů"
04. 03. 2014 | 23:24

Platan napsal(a):

Viola napsal(a):
Emisary, přiznejte, že ve vás hlodá nenávist ke komunistům, zbavte se jakékoli nenávisti.
.............................................................

Souhlasím s Violou.
Zbavte se jakékoli nenávisti!
Okamžitě!
04. 03. 2014 | 23:28

češka napsal(a):

Pane Duko, kolik z vás mělo negativní lustrační osvědčení?
To Honolulu kafe měli dobré a laciné v Drážďanech, k tomu nádhernou galerii a Grunegewelbe, včetně nákupů se to dalo zvládnout za jediný den.
04. 03. 2014 | 23:28

Martin1 napsal(a):

češka napsal(a):
Pane Duko, kolik z vás mělo negativní lustrační osvědčení?
----------------
Jen dva a Vatikán to uznal jako zázrak u jednoho, ten druhý si ho vymodli - nebylo pravdivé!
04. 03. 2014 | 23:39

Mac napsal(a):

pane kradinále Dukáte

opravdu vám to nedá a musíte tady neustále provokovat svým vyskakováním?
04. 03. 2014 | 23:48

Medikolog napsal(a):

Jestli jste potřebovali "napálit" papeže? To musíte vědět vy, pane Duka, ale jisté je, že se vám to parádně povedlo. Alternativně se vám i papeži povedlo napálit nás.

To ale ví jenom Alláh, budiž jeho jméno nastotísíckrát pochváleno, který nemá druha ani družky, který neplodil ani nebyl zplozen, jemuž nikdo není roven... Bůh jediný a jedinečný, nemající rád pokrytectví a pokrytce.
04. 03. 2014 | 23:52

honolulu napsal(a):

Ano pani Violo, jsem uz davno pomateny, ale bystrozraky.
Moje zminka o kafe v Mnichove spadala do obdoby , kdy republika byla KLEC. Tim jsem Vas poucil.. Za trest si muj prispevek prectete jeste jednou a pomalu.

Dalsi pouceni z pozice moji pomatenosti bude venovano eminenci kardinalu Dukovi.

Po intenzivnim 30 letem studovani antiky, Vas chci eminence informovat, ze kdyz je ve Sv. knize rec o nastaveni druhe tvare po setkani se zlem, tak tim je mysleno v jednom kmeni v jedne rodine. Kdyz se Lazar pohadal s Marthou, tak spasitel je prisne nabadal ke smireni nastavenim druhe tvare...

Tento zakon naseho spasitele, vsak nikdy nenabadal k nastaveni druhe tvare pri setkani se zlem, ktere neni z naseho kmene, ideologie ci rodiny.

To by moji predkove Krizaci Sv. Jana dopadli spatne hned od prvniho dne...Proto je nutne bojovat s cizim zlem do posledniho dechu. Komousi je cizi zlo....

Musim se ted zeptat Tarotu kdy to vyhrame. Vzdy uz by to melo vychcipat.
05. 03. 2014 | 01:00

Pomocník napsal(a):

Jestli ,že bývalí političtí vězni šli orodovat u papeže za restituci církevního majetku,tak to muselo udělat ten správný dojem.
05. 03. 2014 | 01:40

antipolitik napsal(a):

Uf. To jsou jako novodobí katolický mučedníci preláte? že museli vzít lopatu do teplejch a makat? Nebo co tím chce Duka říct? Asi nemůžou zapomenout na tu hrůzu, kdy se živili rukama a zcela určitě to bylo na místě Františkovi sdělit, aby nedej bože v budoucnu nedošlo zase na mučení lopatou, štětkou na okna nebo posedáváním v kotelně. Jsem si jistej jak se dmuli v čele s Dukou před Františkem pýchou, co všechno mezi tou dělnickou svoločí museli vytrpět.
05. 03. 2014 | 05:17

M9val napsal(a):

Duka: možná je škoda, že jste u oněch profesí nezůstali.
05. 03. 2014 | 06:12

Ládik!!! napsal(a):

Ježíši Kriste, tady se vyrojilo komančů. Pánbůh s námi a zlí pryč.
05. 03. 2014 | 06:42

magor napsal(a):

A tak jste se nám pomstili, velebnosti, já to chápu a chápal jsem už když jste řval. Zkoncentrovaný hněv a frustrace. Jsou však i jiné metody, jak ztohoven. No, důležité je vědomí, že svět nepočal narozením jednotlivce a že kola (cykly) kulatý.

p.s. Msta za mstu je mentalita Satana
05. 03. 2014 | 07:13

aga napsal(a):

Pan Duka si hlavně myslí, že lze napálit Boha. Nu, uvidíme.
05. 03. 2014 | 07:24

jozka napsal(a):

aga:

Coz predpoklada, ze v nej veri. Odvazny predpoklad :-)
05. 03. 2014 | 07:29

magor napsal(a):

Martin1

Zkuste Caps Lock a malý ů, stane se velký zázrak, Ů.
05. 03. 2014 | 07:34

Divobyj napsal(a):

Kdysi,když Duka třímal ve svých rukou lopatu,
v rukou,které nikdy neměly pracovat,
snil svůj velký sen.
Přál si,aby mu tu jeho potupu a fyzickou práci,
jemu i všem jeho bratrům v Kristu,
tahle společnost,
prolezlá komunisty od hlavy až k patě,
těžce zaplatila i s úroky.
Inu-stalo se.
Jenomže lidé si nenechají líbit vše.
A nový únor 1948 již klepe na dveře......
05. 03. 2014 | 07:57

K+K+K napsal(a):

Proč jen mám dojem, že Duku a spol. ten Fanóš pořádně sere?
05. 03. 2014 | 08:00

Terry Fox napsal(a):

Já bych pro faráře zavedl povinnou kastraci. Jinak je hormony zbytečně ruší v rozjímání. A pak si to třeba ods...ou malí ministranti. A taky by se hodně ušetřilo. Mladí faráři by si nemuseli kupovat drahá auta a značkové oblečení, aby se mohli o víkendech vozit po barech a balit tam ženský.
05. 03. 2014 | 09:09

siven napsal(a):

"Ládik!!! napsal(a):
Ježíši Kriste, tady se vyrojilo komančů. Pánbůh s námi a zlí pryč."

A největší komanč byl Jan Hus! Amen.

Beati pauperes spiritu...



P.S.: Kdo jaksi nepochopil můj příměr s Dolfíkem: těch je málo, tzn., že budu pouze citovat "Chytrému napověz..."

Pro ty nejinteligentnější: Umývání oken kvůli Husákovcům za normošky není odpustkem na věky věků pro činy, které přijdou potom.
A naopak - mít rodiče diliny snad není dědičným hříchem, alespoň tedy u normálně demokraticky smýšlejících lidí.
Podobné myšlení se nejspíše většiny nejvyššího římskokatolického kléru netýká…

Na závěr kvízová otázka: Co by museli kardinál Duka a Viktor Kožený v minulosti neudělat, aby dnes nikoho nezajímali?

Jinak souhlas s K+K+K 05. 03. 2014 | 08:00
05. 03. 2014 | 09:59

myrta napsal(a):

Vaše "čisté úmysly" v ČT prezentoval několikrát váš monsinoir Holub. A vždy mě z něho bylo špatně. Tak průhledná faleš a krkavost se jen tak nevidí,nehledě na totální aroganci a nevychovanost m.Holuba např. u Jílkové. Že vás hanba nefackuje pane Duko.
05. 03. 2014 | 10:54

Míval napsal(a):

Duka: "Potřebovali jsme napálit papeže?"

Ne, pane Duko. Papeže jste věru "napálit " nepotřebovali. Vy jste potřebovali "napálit" tuto společnost. Při vzpomínce na hladká slovíčka Vašich církevních sourozenců těsně po roce 89 a následném postupném přitvrzování lze extrapolací odvodit (s mírnou dávkou nejistoty), že tak do sedmdesáti či osmdesáti let opět začnete upalovat čarodějnice. Tedy, abych Vám nekřivdil, začnete je posílat světské spravedlnosti k upálení. Dle nejlepších tradic křesťanského pokrytectví.
05. 03. 2014 | 11:41

honolulu napsal(a):

Panove zde nejde o to, ze pracovali s lopatou. Zde jde o to, ze nesmeli studovat, kdyz meli hlad po vedomostech !
Komousi urcovali to, cim kdo bude, na zaklade poplatnosti k jejich rezimu...
Nadani lide na ruzne obory byli systematicky drzeni dole.
A to byla doba novodobeho temna.
05. 03. 2014 | 12:38

gaia napsal(a):

honolulu

víte, ono tu po druhé světové válce chybělo 50 milionů převážně mužských rukou, aby napravil i tu válečnou spoušť.
Ono nějak podporovat studia teologie a vytvářet kastu chlapů, kteří se, jak vyplývá z blogu práce přímo štítí a maji jen zájem nechat se živit někde v klášterech ze státního, nebylo dost dobré po té válce účelné.
Např. mnoho lidí i svou víru po válce ztratilo, neb si nemohli vysvětlit, jestli nějaký bůh je, co to je za šílence, že dopustil takové hrůzy a Hitlera nechal přežít 8 atentátů, kdy se mu vůbec nic nestalo.
05. 03. 2014 | 12:50

gaia napsal(a):

ono se studovat dalo, ale teologie skutečně nebyla prioritou, aby se studovala. Mohla se studovat strojařina, horničina, za studium učitelování dokonce dávali vyšší stipendium a 2000 prémii, kdo udělal ročník, když tu najednou bylo hodně husákových dětí, dnes si každý studuje co chce , pak je nezaměstnaný a státu ani sobě to nic nedává, proč něco studovat, když to nemá uplatnění?
To je pak pro parazity, kteří zduvodní, že je za tu touhu po jejich vzdělaní v nepraktickém oboru musí živit daňový poplatník.
05. 03. 2014 | 12:58

e.m. napsal(a):

víte, pane Duko, ať dělám co dělám, já pořád ve vás nevidím jakousi *instanci*, ale chlapa. a ten chlap je špatně. no, dobře, fajn, umýval jste okna a byl jste schopen/vystudován lepších věcí; a stalo se to z politických důvodů.... víte, ono něco podobného se stalo v jejich osudech mnoha chlapům. jenže chlapi, kteří jsou fajn, se s tím srovnali jaksi jinak... no, co už - jste jen člověk... jenomže to o sobě můžete říkat jenom vy a přitom si to ve skutečnosti nemyslet - připomenout to někdo jiný, tak je to, nemýlím-li se, urážka kardinálského majestátu, že?
No nic...
:) běžte se trochu projít po katedrále...pokochat se...
05. 03. 2014 | 13:22

santawizard napsal(a):

"Náboženští fanatici "a "fanatičtí vlastenci":
My už jsme se transformovali z totality do pluralismu demokratické společnosti.Jak v Evropské unii tak v Ruské federaci více méně vládne pluralismus parlamentární demokracie.Bolševismus a nacismus se dneska právem klasifikuje jako terrorismus.
05. 03. 2014 | 13:46

křesťan Karel Berka napsal(a):

Jaroslave Duko, nic vic, než další propagagitka ve jménu kříže.
Kdyby jsi byl pravým křesťanem, tak by jsi musel kritizovat již 20 let zlořády v této společnosti- J.Hus se nebál. Tobě upálení nehrozí. Vezmi si příklad z papeže Františka.
05. 03. 2014 | 15:42

strejc Josef napsal(a):

Vážený pane Duko, trochu jste to popletl. Námitky veřejnosti k tzv. "prelátům" se povětšinou netýkají jejich minulosti (proto je vcelku zbytečné předčítat z jejich kádrových spisů), nýbrž současného konání (o tom jste se nezmínil). A když už píšu - mám dotaz: jak hodnotíte efekt mosntrózní mše za sdělovací prostředky zvláště ve světle posledních změn v ČT? Vzhledem k tomu, že jsem na tuto akci přispíval ze svých daní velmi mne to zajímá...
05. 03. 2014 | 16:01

honolulu napsal(a):

Pani Gaio,
studie se delaji pro individualni zajem, zvedavost, dusevni hlad, a ne proto, ze nejaka velicina neco potrebuje... Kdyz ma rad nekdo vedu a druhy theologii, tak at to studuji oba dva....Komousi nemeli pravo nekomu neco zakazovat !
Duka ma pravdu !....Pamatuji si tu hroznou dobu !.
Zabijela talenty. Komousi sami sobe touto politikou skodili.

Po 68 roce nasi emigranti v JAR udivili svymi schopnostmi vladu tak priznive, ze dostavali velmi vysoke pozice... To byl dukaz toho, ze talen na cokoliv se nesmi brzdit.

(Co se ted, deje v Cesku, nevim.)
05. 03. 2014 | 23:02

antipolitik napsal(a):

Honolulu. Každý se mohl celý život samovzdělávat. Literatura k jakémukoli studiu byla volně a zadarmo v knihovnách k dispozici. O nemožnosti studovat tu blábolil už Havel, který na studia neměl filipa a místo učení se flákal za peníze ze západu po kavárnách, proto ho ze škol vyrazili! Zajímavé, že brácha Havla Ivan vysokou vystudoval a dostudoval a tuším že ne jen jednu! Jak můžeme vědět, že tento bloger by vůbec na nějaké studování měl? Mě moc inteligentní nepřipadá, spíš hloupoučký-tedy jeho blogy jsou vyloženě hloupoučký. Moudrý či chytrý blog jsem od něj jěště nečet.
06. 03. 2014 | 06:13

gaia napsal(a):

honolulu

když to komunisti platili, tak do toho taky mohli mluvit. Navíc i za nich zde byla bohoslovecká fakulta v Litoměřicích, kde preláti normálně studovali za dělnické peníze.
Navíc autor narozen 1943 , tudíž doba jeho studií by spadala do let 60., kdy bylo to oteplení, nějak se mi to s tím jeho nestudovani nezdá.

A dotaz, vy vše co víte, atd jen ze škol?

Na to já spoléhat, tak mi je existence matky přírody navždy utajená
06. 03. 2014 | 08:27

Zdeněk Brom napsal(a):

antipolitik:

Cituji: "Literatura k jakémukoli studiu byla volně a zadarmo v knihovnách k dispozici."

Sebevzdělání samozřejmě možné bylo, ale velký problém byla odborná literatura, která k dispozici buď nebyla vůbec (především zahraniční + libri prohibiti) nebo jen v omezené dostupnosti (malé náklady).
06. 03. 2014 | 09:26

antipolitik napsal(a):

Zdeněk Brom. Pokud mluvíte obyčejných lidičkách tak máte asi pravdu, ale je tady jeden malý rozpor. Disent si totiž mohl pořídit jakoukoli odbornou literaturu a kolik chtěl a odkud chtěl. Kdyby měl ovšem zájem. Nic jim nebránilo si po revoluci udělat školy po kterých tak toužili-tehdy by jim možná stačilo jen složit zkoušky a ještě by tomu národ tleskal. Mě ten nekonečnej nářek, že nemohli studovat, připadá krapet slabomyslnej.
06. 03. 2014 | 11:02

Zdeněk Brom napsal(a):

antipolitik:

Ano, moje poznámka se týkala obyčejných lidí.
06. 03. 2014 | 11:14

gaia napsal(a):

Bible dostupná byla, to si mohli faráři studovat do alelujá
06. 03. 2014 | 12:04

honolulu napsal(a):

Panove,
ja si tu dobu pamatuji velmi dobre ! Byla to doba hledani a UPALOVANI novodobych carodejnic.

Tento nelidsky kruty rezim nejenze se mstil na detech t.zv. burzuazie , ale stale i hledal noveho 'tridniho nepritele'...

Tam kde zadny nebyl, tak byl vytvoren...
To hledani " tridniho nepritele " davalo moznost charakterovym zrudam upozornit na svoji oddanost tehdejsimu rezimu a zajistit si tim karieru...

Ja dite opozdene jsem byl prohlasen za "nepritele socialismu" i kdyz jsem nevedel co to socialismus je... Pozdej za "nepritele lidu" i kdyz jsem mel nektere lidi rad....

V pripade, ze kardinal Duka nebo biskup Maly verili v Boha, tak to meli jiste, ze jsou ODEPSANI ve vsem, co v zivote chteli !

Kdyz se mi ZAZRAKEM podarilo prelest ve 3 hod. rano draty a dostat se do Rakouska, tak jsem mel pocit euforie. Obrovskeho nadceni , radosti a ULEVY.

Mel jsem sice pouze jednu botu, (druha ztracena na hranici). 20 Shillinku v kapci (to bylo 1/2 Dollaru) a chybelo mi kus kalhot. Prd.l jsem mel nahou.
Ale vedel jsem, ze jsem vyhral zivot.

Ten rezim na zapade byl daleko lidsstejsi. V republice jsem nemohl mit kolo. (Muj sen v mladi.) Ale v roce 1972 jsem si sel v Johannesburgu koupit prvniho Mercedesa.

Prihlasit se na jakoukoliv skolu zalezelo pouze na me. Skolu platil B.J. Vorster (prime minister of South Africa)... Letenku do JAR jsem mel ZDARMA take.

Terenni auta pro praci v bushy a veskere pomucky jsem VYFASOVAL zdarma.
Zdarma jsem vyfasoval i letadlo Cessnu Skymaster a byl jsem vlastnikem nekolika kol, ale nevedel jsem k cemu je mam.

A potom jsem dostal na plazi v Durbanu dopis od matky :
"Musis se vratit ! Poprosit pana presidenta o odpusteni ! Paragraf 105 ti zarucuje odsouzeni " atd. atd.
Huuuuu, ha, ha, ha, ha.....
(Jednou mi vyvstalo v bushi prirovnani, ze pohlavi ud zamilovane slona je soudruh dr. Husak.)
06. 03. 2014 | 12:25

gaia napsal(a):

honolulu

o drancování jižní Afriky bělochy napsal hodně knížek Wilbur Smith.
Že jste tam drancovali i vy, s tím není se třeba chlubit.
06. 03. 2014 | 12:36

honolulu napsal(a):

Ten nejhlubsi dik Tobe, ma patronko, NEBESKA KRALOVNO !
- Zato jakym smerem jsi vedla moje kroky zivotem....

When I am called on safari
By HIM whom I cannot deny
I pray that the old Kalahari
Will be part of that land in the sky.

Vazena soudruzko, pani prof. Gaio !
Bolelo to moc ? Kdyz jste vypadla z kocarku
pani matce na makuvku ?

A nyni damy a panove stastny honolulu venuje a zaspiva soudruzce prof. Gaii, jeji zivotni pisen :

"Ji koupali co dite v horke lazni,
az Celsius nad ctyricitku lez,
pak divili se proc to dite blazni,
a nasledky z ni citit jeste dnes.

Vzdyt ona sotva chodi,
ma stale rychlej pulz,
jak se jen trochu zlobi,
hned trese se jak sultz.

Bohyne zeme Gaia ma festival 8 prosince. Navrhuji vyhlasit na tento den zemskou pohotovost...Dale navrhuji sesadit tuto Bohyni z jeji pozici za stale fusovani do cinnosti carodejnic.
06. 03. 2014 | 13:14

čtenář napsal(a):

Otče kardinále, jak jste se už mnohokrát přesvědčil, že můžete mluvit jakkoliv, o čemkoliv - vždycky budete špatný. Tady těm pohanům a některým málo přemýšlivým těžko vysvětlíte, že jste pracovali v dělnických profesích, protože jste nesměli do škol. Největším problémem nebyla ta dělnická profese, ale to, že jste nesměli studovat! Studovat to, co jste chtěli. Tady někteří si myslí, že vám nevoněla práce rukama. Málokterý z nich ví, kolik práce udělali kněží při stavbách, kolik pomáhali manuálně stavět i kostelů se svými farníky, opravovat se svými farníky. Méně vzdělaní těžko pochopí, že vám nešlo o to, nepracovat, ale o to, studovat a dělat to, co vás táhlo. Pořád určitá vrstva tzv. obyčejných nechápe, že duševní práce je rovněž práce. A namáhavá práce.
Vážím si toho, že jsme směli vidět a sledovat vaši návštěvu ad limina. Denně být v kontaktu se Sv. otcem, vidět krásu chrámů a Říma i se střechy, jak nám úžasně zprostředkovávala vždycky večer tv Noe. Bylo to nádherné. Hodně mě potěšilo, že vás papež František představil osobně desetitisícům poutníků na Svatopetrském náměstí. Byla to hrdost, co cítili poutníci i my doma u tv. Děkuji vám za všechno. Vím, že Sv. otec ví, jak se tady k vám lidé chovají, jak o vás nechutně bulvárně mluví a píšou. U nás je to tak vždycky, že těch nejlepších si více váží v cizině, než doma. Věřte, že jsou takoví, kteří na vás myslí, modlí se za vás a posílají na dálku povzbuzení. Děkuji a Bůh vám žehnej!
Jste opět na cestách. Až při odpočinku třeba otevřete blog, chci, abyste věděl, že nejste sám. Hodně sil!
06. 03. 2014 | 13:17

ing Jiří Zedníček napsal(a):

Je přímo otřesné naslouchat slovům tohoto pokryteckého Koniáše 21 století.Jeho zájem o blaho tohoto národa, který nehorázně okrádali tito kazatelé po celá staletí aještě svékrádeže doplnili za pomocí našich nezbedných pravicových poslanců nestoudnými restitucemi, je vskutku neskutečně proradný a odsouzeníhodný.Doufám, že puknou svou nenasytností,on sám do toho nemá už daleko.
06. 03. 2014 | 13:37

gaia napsal(a):

honoluluc

když zpívat, tak zpivat

https://www.youtube.com/watch?v=c-GvAbPsarw&feature=youtube_gdata_player
Hey boy, if Jesus Christ is alive and well
Then how come John & Elvis are dead?”

“Tell me if Jesus Christ is alive and well
Then how come Marvin & Elvis are dead?”

I said “If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Elvis are dead?”
06. 03. 2014 | 13:58

honolulu napsal(a):

Vazeni soudruzi,
my kapitaliste, xenofobove a take rasite musime se slzami v ocich a rectalem sevrenym uskosti priznat , ze progress vaseho socialismu a kultury je nezadrzitelny.

Zde vidite radostnou spartakiadu na Zambezi.
Soudruzku pani profesorku Gaiu snadno poznate pri projevu radosti. (To je ta pani soudruzka stachanovka v velkou dyni na hlave.)

YouTube Zambezi express - The Amazing NEW African Dance Musical....
06. 03. 2014 | 15:12

santawizard napsal(a):

Nejvíce za komunismu nesvobodou trpěla buržoazie a církev a všechny ostatní politické strany kromě komunistů.To platí dodnes V Číně pro církev a ostastní komunistické strany ,ale pro buržoazii už ne.Kapitalismus je v Číně už dovolen.Nejhůře je dneska ,ale v severní Korei ,kde je hladomor.Ten kdo nevstoupí do komunistické strany umře hadem.
06. 03. 2014 | 16:54

lser napsal(a):

to santawizard
Ty jsi hlava, proč neplodíš blogy ? Myslí ti to správně, víš kam patříš. Vysvětli hlupákům, jak to, že v Číně jsou buržujové v komunistické straně.
06. 03. 2014 | 19:23

starej_vul napsal(a):

Duko, Duko ... řečeno slengem: jseš pako. Je v našem státě fůra lidí co nekolaborovali s komunistama a i ty musí platit za to co jste si přivlastnili. Neprávem. V době kdy je českému národu ouvej vy -církev- ho dřete jako za Vašich starých dobrých časů (tím nemyslím čas komunismu) kdy jste konfiskovali na co Vaše oko padne. Takže: Duku, Duko ... lhaní je před Bohem nestnost a peklo nic neodpouští ... :-)
P.S. Bude pnick provokovat?
06. 03. 2014 | 19:55

Fialenka napsal(a):

Jestliže papež František říkal, že počítá s tím, že to, co církev dohodla, je stejně už ze strany církve velký ústupek a vstřícnost vůči státu, tak v tomto s papežem vůbec nesouhlasím.
06. 03. 2014 | 20:33

santawizard napsal(a):

Iser,to bych taky rád věděl.Myslím,že to začalo už za kultůrní revoluce.Státní a soukromný sektor,.tam musí spolupracovat jako Babiš,kdyby byl členem komunistické strany čech a moravy.Nevím,jak to tam ,ale chodí doopravdy Jestli víte víc,prosím poučte nás.
06. 03. 2014 | 23:24

honolulu napsal(a):

Tropickymi horeckami osviceny nick Honolulu, (zastupce inkvizitora), zde vola k pozornosti, zastupce velebneho pana - kostelnika od pokacene vrby - nicka santawizarda !

Vase osoba je v podezreni ze styku nekalych, z nichz obcovani s certicemi je obvineni - to nejmensi !....
Jelikoz 7. brezen je - VEDIOVIS den - je Vam prikazano ! :

1) Zavazat si oci cistym satkem ! (Tyden nosena fusakle se nedoporucuje) !
2) 3 minuty michat po slepu moderni karty, kterych je 52, nebo klasicke Taroty,
kterych je 56 minor a 22 major Arkany.
3) Vybrat poslepu tri karty a nahlasit je zastupci inkvizitora, kterym jste byl osloven !

Timto my zvime, jak ve cteni Bible pilny zacek, s certy leta jako ptacek !

Dale - ze 16. brezna na 17. brezna zapsat sen a oznamit ho spirituanim velicinam, ktere zde zastupuje nick honolulu....

Budete-li svindlovat, tak budeme v deziorietaci a nezdelime Vam, spadne-li Vam na hlavu pytlik AUREUSU, nebo balkon plny Romu.

Tak se snazte pro vlastni benefit.
07. 03. 2014 | 04:14

antipolitik napsal(a):

Čtenáři-vysvětlím vám to po katolicku aby jste pochopil. "Cesty páně jsou nevyzpytatelné" a pokud chlapci kdysi pracovali rukama, tak holt asi ten jejich bůh chtěl aby tomu tak bylo. Možná měli jen pochopit-jestli vůbec něco pochopili je otázka? Mamon o který dnes jde asi bůh neměl na mysli, když je donutil žít a pracovat s obyčejnými lidmi. Nechápu na co žehraj? Svůj osud vyčítají v podstatě svému bohu. Není to trochu kách? Neberou to jako poučení, ale jako něčí vinu a to mě u údajných duchovních lidí docela zaráží.
07. 03. 2014 | 07:11

honolulu napsal(a):

Atipolitiku zde musi znovu zasahnout tulak po antice - moje malickost !
Nas spasitel mnohokrat rekl, ze zlato bere ze zivota spiritualitu...
Zde je duvod proc to rekl !

Zide slavi 12 svatku
Repetance
Hanukkah
Passover
Purim
Rosh Hashanah
Sabbath
Shavuot
Sukkkor
Tisha B'av
Tu B'shevat
Yom Hashoah
Yom Kippur

Spiritualita je velmi dulezita pro osobni rozvoj, a Zide, kdyz chteli vztoupit do sveho Templu, ktery postavil Herod The Great, (nebyl zid), tak pred nekterymi z tech svatku museli mit RITUALNI KOUPEL....

A jak si ji mohli dovolit, kdyz takova koupel stala hromadu penez ? (Jeden a 1/2 mesicniho prijmu.)

Ten cert co zdimal zbozne Zidy se jmenoval Joseph Caiphas. Nejen, ze byl sefem politicke strany Pharisees, ale FOTR od jeho zeny, ktery se jmenoval ANNAS byl sefem policajtu, co ten zidovsky templ hlidali....Oni proste meli monopol na koupani.

To je jasne, ze zlato a spiritualita se neslucuji. Kdo nemohl platit, tak byl smradula a do Templu nesmel....Neni se proto cemu divit, ze prtaty Sv.Petr usekl Annasovi ucho.

On mu miril na makuvku, ale protoze vychlastal mnoho vina na posledni veceri naseho spasitele tak se netrefil...

Nebesa po smrti naseho spasitele POTRESTALA Pharisees, ale nemohu napsat jak...
Je to zakazano. U svate spovedi to vsak prozradim biskupovi Malemu, protoze se take toula antikou.

Musim koncit DOSTAL JSEM STRACH.....
"Kdyz klekani vecer zvoni nemohu ja jiti spat.
Na Floride vsechny kvety voni a ja mam v kuchyni smrad...."
Good night, jdu si dat neritualni sprchu....
07. 03. 2014 | 08:23

Pepa z depa napsal(a):

Dobrý den milí diskutující. No pěkně si to tu rozdáváte mezi sebou a k čemu to je? Vždyť stačí shlédnout vyjádření občanů v Plzeňské výzvě, žádosti všem státům OSN a EU a také vysvěcování zbraní církvemi za jakéhokoliv konfliktu a kterékoliv době. Občané to již shrnuli do jedné definice a to: nechť žijí politické strany a církve, ale za své a již nikdy jinak. O to totiž usilují všichni podvedení stranami a církvemi. Zdůvodnění: podle Ústavy ČR a LZPS Čl. 20 odst.4 Politickéstrany a politická hnutí, jakož i jiná sdružení jsou ODDĚLENY OD STÁTU. Prostě jsou stejnými zájmovými skupinami jako zahrádkáři, včelaři, šachisti, přátelé žehu a pod. Ale tyto zájmové skupiny jsou mnohem početnější a pro společnost mnohokrát užitečnější, než to co nám tyto pol. strany a církve předvádí. Proto je i Čl. 16 odst. 1 až 4 v Ústavě ČR protiústavní, protože neoprávněně prosazuje někoho kdo je svojí činností fakticky protilidový a nemají tam svoje Čl. prospěšnější organizace hospodářské, kulturní a sportovní a pod. Z tohoto důvodu občané v odporu a odboji zpracovali návrh zákona o referendu a návrh na doplnění ÚSTAVY ČR a LZPS, protože to jsou spojité nádoby. Ruku v ruce s tím musí dojíti ke změně volebního zákona a také již míti připraven postup této společenské a ekonomické reformy. Kdo má zájem tak se přesvědčí na ekonomickareforma.cz a ers.blog.cz, aby věděl jak daleko jsou připraveni občané při přechodu na občanskou společnost, kde by měl býti člověk člověku člověkem. Hezký den Vám všem přejí sympatizanti a členové Právníků Radících Občanům.
07. 03. 2014 | 09:09

santawizard napsal(a):

Mistře kartáři:
jak jste říkal, tak mne osud nadělil 3 karty.The Hermit-Page of swords-8 wands
Co to všechno znamená?
07. 03. 2014 | 13:02

honolulu napsal(a):

santawizard (13:02)
To byla AURA kolem Vasich rukou, ktera svym magnetismem vystihla, co Vam chce Providence zdelit :
HERMIT =
Vy jste mlcenlivy, premyslivy (silent council) a moudrost k Vam prichazi z nebes.
Vladnete sam v sobe v emocich a jste prudentni - coz znamena, ze jste sikovny manager (nebo finnacni vycuranek).
.Budete kontaktovan velicinou, ktera vas povede k materialnimu a spiritualnimu cili, ktery nosite ve svem srdci. Toho cile dosahnete.. Ceka Vas take cesta.
To vypada, ze opravdu mate neco spolecneho s cirkvi.

Pozor, v pripade, ze tato karta (Hermit) byla reversed (vzhuru nohama), tak jste detinsky, blaznivy, odmitate mentalni dospelost a honite se za preludy.

PAGE OF SWORDS, toto je nebezpecna karta, nebot Vas informuje, ze jste na rozcesti, ktere vede k uspesnemu snazeni a viteznemu boji, nebo osobni destrukci vysici nad Vami a ze jste v ohrozeni .

(Neni to nahodou ten soused, co jste mu dceru nadchl pro hreseni. Nekdo na Vas neco negativniho vymysli, aby nalakal hromy a blesky.)

Reverset, (vzuru nohama), znamena, ze jste chlubivy, neschopny a extravagantni...

8 WANDS = Cesta ! Priblizeni se k cili ve Vasem snazeni. Ceka Vas odmena... Spechate k necemu...Je zde silna nadeje k dosazeni vseho co chcete a (padam na zadek v udivu), Vas ceka prudka laska...(Tato karta je castecne totozna s 8 krizovou a celkove je negativni. Je zde hodne zarlivosti a zavisti.)

Reversed (vzuru nohama), zarlivost, hadky s okolim a domaci rozepre..
Az budete nekde na ceste, snazte se odolat kouzlu "nocniho motyla".
Receno spisovnou cestinou vyhnete se prodejnym devcatum....

Celkove zhodnoceni je neutralni ! Budete mit tezkosti, ale Vase snazeni bude korunovano uspechem. Budete mit materialni zisk, ale i neprijemnosti.
Budete vzbuzovat v okoli zavist a zlomyslnost neprejicich lidi. Ceka Vas cesta, ktera se znovu a znovu objevuje. Hrozi vam prudke zamilovani, coz je v nasem veku zhloupnuti...

Pri Tarotech je dulezite je-li karta symbolem spravne, nebo reversed.
Nekdy reversed je daleko positivnejsi nez symbol spravne. Napr. 5 Pentacles, ktere kdyz nejsou reversed znamenaji nezmernou bidu.
U modernich karet jsou jina pravidla, protoze je jich pouze 52.

Dobre se pobavte, je to pekna hra a dava orientaci. Cim dele se ji budete bavit, tim vice orientace budete mit.
POZOR je to vsak prvni krucek k OCCULTISMU.
07. 03. 2014 | 16:18

Baba Jaga napsal(a):

To: čtenář 06. 03. 2014 | 13:17
Sice TV Noe nesleduji, ale v Římě i Vatikánu jsem se kouknout byla. Jistě můžete i Vy. Předpokládám, že některá cestovka zajišťuje i hromadná setkání s papežem - vždyť se k němu mohl a možná pořád může nahlásit každý.
(Pan Duka by se po návratu z Varšavy mohl zajet poptat do Olomouce, jak správně organizovat Tříkrálovou sbírku, aby se i v jím řízené arcidiecézi občanům "umožnilo" přispět přímo doma. Nebo nejsou lidi, dětičky obzvláště? Ale možná to s kolegy biskupy probral už v Itálii.)
07. 03. 2014 | 16:25

honolulu napsal(a):

Eminence, kardinale Duko,
nac se dohadovat s kymkoliv, kdyz je vse uz rozhodnuto na nebesich. Staci se pouze zeptat vyssich mocnosti a oni Vam odpovi, jak to, o co usilujete dopadne. ..
Modlidba je positivni energie a autosugesce. Uspesna ci neuspesna, nikdy neinformuje o budoucnosti.
Ano, ovlivni zivot , ale o budoucnosti mlci... Nebojte se zeptat na Vase problemy pomucek ze stareho Egypta.
07. 03. 2014 | 16:28

prorok napsal(a):

Poslys, fraterniku.
Na vsech blozich mi ten priposranej Stejskal-kejval odeprel vstup do diskuze, jen na tvem ne. Nevim, zda na tvou primluvu - jako jakasi tvoje ulitbicka rohatemu nahore - nebo je to jen slendryjan. Dej to do poradku, bud tak hodnej, jo? Rad bych mel stit cistej na 100%. Uz se to zacina otacet.
07. 03. 2014 | 19:40

honolulu napsal(a):

BOZI MLYNY, a nebo take nashromazdeni negativni energie ve vesmiru !

8 let po ukrizovani Krista, cela rimska provincie Judea byla k nepoznani.
Vlada velekneze Josepha Caiphase byla u konce (37 A.D.)...On umiral na infekcni nemoc....

Rimsky cisar Tiberius byl udusen polstarem na ostrove Capri ve stejnem roce
(37 A.D.) synem sveho bratra generala Germanika. Jmenoval se Gaius. Znam byl pod jmenem 'Caligula'. Tento Caligula svemu mrtvemu stryci utrhl prst s pecetnim prstenem, kterym byly ovladane Rimske Legie (Armada).

Pontius Pilatus, byl zatcen v roce 36 A.D. prevezen do Rima k soudu. Vypovezen do
tehdejsi Galie. V Galii zesilel. Stale si umyval ruce. Jeho otroci tvrdili, ze se mu kouri z rukou. Zemrel na silenstvi roku 37 A.D.

Od roku 36 do roku 38 vladl v Judei Marcellus a od roku 38 do 41 Maryllus. Oba dva mistodrzici polozili zaklady k velke nenavisi mezi Zidy a Rimany, ke kterym se pridala recka mensina... Tato nenavist vyvrcholila znicenim Jeruzalema v roce 70 A.D. a zavrazdenim 1 millionu Zidu, 4 legiemi z nichz XV. legio APOLLINARIS byla jednu dobu umistena na Dunaji a mela i tabor (predsunutou linii) v Musove na Morave...

Herod Antipas, kral v Judei, ten pred kterym Kristus stal v poutech byl zbaven trunu 37 A.D. a v roce 39 A.D. zemrel v Italii na pozvolnou mozkovou nemoc. Prestal vnimat a myslet. Stala se z neho zelenina.

Ve stejnou dobu zemrel i kral Markomanu v Ravene - Marabud , ve vyhnanstvi - 1/2 roku po cisari Tiberiovi.....Ano, ten ktery dal zakerne zavrazdit viteze nad Rimany Armina a potom donutil nasilne jeho mladou zenu k zivote s nim...atd. atd. atd...

Panove z toho prameni pouceni, ze kdo dela zlo, tak zlem zajde.
Jeden z 15 Archandelu je totiz zametac a cistic zahnojeneho chliva, kterym cas od casu tato planeta je....

Co se to stalo v tom roce 37 A.D. ? ? ? Musim se zeptat occultistek. Na to nejde odpovedet....
07. 03. 2014 | 21:10

honolulu napsal(a):

Svet je plny symbolu. Ceska vlajka je symbol ceskeho naroda.
Komousi meli svoje symboly, stejne jako Hitlercici atd.

Ve vesmiru je energie positivni a negativni.
Ta silne positivni se deli do 15 departmenut nebo-li casti....

Symboly techto positivnich casti jsou Archandele.
Kazdy representuje schopnosti a silu dane mu Bohem v jeho departmente.
(Neumim to vysvetlit lepe.)

Zde mate jmena 15 Archandelu, ale pouze jeden z nich bude stat u vaseho TRANSITIONS -
to je prechodu z jedne dimenze do druhe dimense.

Proste az budete umirat, tak ucitite jeho blizkost a jeho pomocnou ruku. Ucitite silnou ulevu v jeho blizkosti...Najdete si sami, ktery to je. Je to pouze jeden, ktery to ma zadano Bohem.

Michael,
Raphael,
Ariel,
Azrael,
Chamuel,
Haniel,
Jeremiel,
Jophiel,
Metatro,
Raguel,
Sandalphon,
Uriel,
Zadkiel.

At mate jakykoliv problem v zivote, tak je ve vesmiru na to department. Kdyz se obratite na spravny department. Tak prichazi uleva...

Vesele bloudeni prislepli "soudruzi".....
07. 03. 2014 | 21:57

pepa z depa napsal(a):

Základním posláním církve je evangelizace společnosti celého světa. Tak to nařídil zakladatel církve Ježíš Nazaretský, viz. příslušné citace z Nového zákona.Člověk, který se dá dobrovolně na kněžskou dráhu musí počítat s tím (tedy se na to i připravovat), že bude kopírovat ve všem svého pána (J. N.).Tedy i v chudobě, odmítání, opovržení, mučení a smrti.Naši duchovní pastýři jsou sociálně-ekonomičtí zaměstnanci, bez víry.Toto jejich zaměření se nám plně zjevilo během posledních 20.ti. let a proto také tak obrovský společenský úpadek církve v tomto státě.
08. 03. 2014 | 08:57

santawizard napsal(a):

Honolulu:
velmi zajimavý výklad osudu.Kdyby to bylo vzhůru nohama ,tak by se to hodilo jedině tak na zdejší klíma mezi blogařama a diskutujícíma.
Psát a číst kritické články a komentáře je velké umění.Blogaři mají křesťanská jména a diskutující mají křesťanské přezdívky.Jední jsou na jevišti a druzí jsou za plentou.
I když dneska už existuje nová svoboda náboženská,politická a podnikatelská pro všechny i tak existuje přebytečné množství nekalé soutěže a zdravé konkurence ,ale nedostatečné množství partnerství a spolupráce.Proto si hodně zdejšího lidu začíná myslet ,že to bylo za komunismu lépe i když žádná svoboda náboženská ,politická a podnikatelská nebyla.Protože celý svět věří jenom ve vojenské kaplany ,ale nesmí věřit v žáídné hospodské kaplany ,je jenom přirozené,že lidstvo už dávno zakopalo dýmku míru a vykopalo válečnou sekeru.
I když každý vojenský kaplan říká ,že zabíjet v útoku je velký hřích a zabíjet v sebeobraně je malý hřích,toto pravidlo se už jenom zneužívá ,jako by to měla být raději velká a malá ctnost.
Jinak s těmi 15 archanděly jste mne taky dobře překvapil.
Dá se zjistit ,který archanděl čeká jak na koho?
Já vím jenom to,že když je papež jako Bůh ,tak jeho velekněz je jako biskup.
Přeji hezký víkend.
08. 03. 2014 | 12:03

honolulu napsal(a):

To je hrozna sranda v te antice. Zapomel jsem se o necem zminit.
Na katechysmu vas o tom nebudou informovat, jelikoz je politika "officialne nezajima".

Kdyz Krist byl na zivu, tak v Judei existovaly 4 politicke strany....

PHARISSES, jejich potomky je moznost potkat v dnesnich ulicich New Yorku...
Americane jim rikaji Hasidic Jews. Jsou konzervativn a snazi se uchovat nabozenske a kulturni hodnoty. Nemaji radi Zionisty s kterymi si verejne nadavaji a demonstruji proti sobe vzajemne...(Srandy kopec.) A casto se mlati po hlavach destniky.

SADUCESEES, tato politicka strana za zivota Krista byla liberalni a obchodne nadana... Saducees, byli bohati Zide, kteri si vzajemne sli na nervy s reckou komunitou., take bohatou. Temto lidem Kristus prevratil stoly s penezi.
Tato politicka strana az do zniceni Jeruzalema manipulovala se vsemi a casto spolupracovala i s Rimany.

ZEALOTS, tato strana byla silne nacionalisticka a snazila se osvobodit Judeu od rimske okupace. Tri apostole byli cleny teto strany a Barabus, byl jeden z vudcu v teto strane, ktereho dav uprednostil v amnestii pred Kristem....
(Strasny zivot mel Barabus po ziskani svobody.)

Odnosh, vetev teto strany byli t.zv. SIKARIS. Toto byli vrazi, kteri zabijeli Reky a Rimany kdykoliv meli moznost... Rimane na to reagovali okamzitou popravou, bez soudu , kdyz se jim Sikaris dostali do rukou. K vuli Sikaris - teto vetvy ZAELOTU byli Zide vyvrazdeni v nekterych castech Egypta a na Cypru....

ESSENES, byla strana separatistu, ktera zila na brezich Mrtveho more a cekala MESSISE, (cert vi co to je.) Jsou tam dodnes a stale cekaji a cekaji a cekaji and shit is happen.. (Hov.o se deje) pardon...

A do techto zmatku a ideologii zasahl Kristus s jeho novym ucenim. Mel obrovsky uspech a davy nasledovniku vcetne prvni damy v zemi jmenem CLAUDIA PROKULA.
Manzelka Pontiuse Pilata....Pilat prskal jak krecek kdyz zjistil, ze mu jeho Claudia zase zdrhla z palace v prestojeni za sluzku....(Srandy Kopec.) Samozrejme X. legio FRETENSIS mela pohotovost a byla nucena Claudiu najit. Vzdyt byla z rodiny samotneho Tiberia....

18 mesicu po smrti Krista se vsechny tyto skupiny zacaly fackovat vzajemne...Take zacal ekonomicky zmatek a Vortex energie pusobici na Judeu prestal fungovat...
Ano panove, presne tak, jak to rikaval stary Pompeus, zeme srsnu...
Huuuuu, ha, ha, ha, ha...
09. 03. 2014 | 06:13

Santawizard napsal(a):

Já se zase více držím Bible.Politická historie a archeologie se často stává náboženstvím,.které chce přetrumfovat samotnou bibli.Tajemství bible však není ještě odhaleno.Taky je to obchodní a výrobní tajemství svaté matky církve ,aby měla náskok a nedozvěděl se to tatíček stát. Např. pro mne Bible se čte a píše buď doslova a nebo obrazně už od Abela a Keina až po farizejce a saducees.Každý paragraf bible je jako rovnice o několika neznámých.
Židé neměli rádi Ježíše protože je nechtěl osvobodit od otroctví římanů , jako Mojžíš ,který je vysvobodil z otroctví Egypta.Židé dodnes čekají na meiáše.Křesťané čekají na druhý příchod Krista ,kdežto židé čekají na první příchod Krista.Ten druhý příchod Krista bude pro židy jako první příchod Krista.Jde o mučednictví a válečnictví.Židé čekají na mesiáše válečníka.Proto si někteří židé už myslí, že stát Izrael je Bůh Izraele Ježíš Kristus.
09. 03. 2014 | 12:43

honolulu napsal(a):

Uz je to asi 12 -13 let co v americke TV bylo oznameno, ze 50 nejlepsich americkych vedcu z oboru anticke historie, jazyku a vseho mozneho prelozi Bibli do moderniho denniho jazyka pouzivaneho kazdym z nas.

Po 7 letech Bible byla prelozena, ale nedala se koupit. Nekdo mel velky zajem , aby se tato kniha nedostala na verejnost.... My milovnici dejin antiky mame podezreni, kdo mel na neprodejnosti knihy zajem a z jakych duvodu, ale je to pouze podezreni...
09. 03. 2014 | 16:42

honolulu napsal(a):

Uz vas nekdy napadlo, jaky mel Jezis Kristus jidelnicek ?
Pravdepodobne ne.
Tak zde ho mate !
Snidane se jmenovala JENTACULUM !
Z mouky udelana tenka placka, velmi podobna chlebu z dnesnilo Libanonu, kteremu se rika PITA.
Placka byla mirne slana a casto mocena ve vine, nebo v olivovem oleji, ci potrena medem. Datle, OLIVY, orechy zelenina, ovoce. Zapijeno to bylo t.zv. MULSUM vinem oslazenym medem.

V Judei se jedlo hodne ryb... Veprove maso jedli pouze Rimane. Kristus maso - krome ryb nejedl... Na jeho posledni veceri pane, ukoncene 6-7 hod pred jeho zatcenim byly syry z ovci a koz, orechy, vino, Liguamen - garum, coz byly omacky z ryb do kterych se namacela pita a samozrejme vino. (Na vino byl expert Sv. Petr, On rikal [ nez spadl pod stul ], ze nejlepsi vino v te dobe byl dovoz z Campanie..... Oni jedli vsichni daleko zdravej nez lide jedi dnes.

Uz vas nekdy napadla otazka, kolik dostal Jidas za zrazeni Krista penez v moderni mene ?
Jidas dostal odmenu od Caiphase 30 stribrnych rimskych DENARIUSU. Kolik to je ?
Zde je odpoved !
Jeden rimsky Denarius obsahoval 4 gramy cisteho stribra. t.zn. ze dostal 120 gramu stribra. Najdete si cenu dnesniho stribra. Cena se meni denne.
TROY OUNCE = meritko pro drahe kovy = 31,103 gramu.
T.zn., ze Jidas dostal 3. 86 ounce stribra....Cenu dnesnih stribra neznam . Ale myslim si, ze dostal kolem US $ 150.

Kazdy Denarius mel cenu 4 sestertii, coz byla nejpouzivaneji mena v Judei za zivota Krista... 25 Denariusu se take rovna jednomu AUREUSU, t.j. 8 gramu zlata. S tim se ale lide v socialni skupine, ve ktere se Kristus pohyboval bezne nesetkavali

Tiberius po sobe zanechal 28 million Aureusu... Caligula je utrati do 2 let. On je hazel ze strechy z chramu Apolla. On byl presvedcen, ze on Caligula je Buh Apollo.... (Miluji blaznoviny !)

(To je srandy kopec...Ha, ha, ha.... Vzpominam si na to, kdyz vypiji flasku Burgundy. Zil jsem v te doby jako otrok.. Cistil jsem zadele dostihovym konim v cirku Maximu.
Vy - take otroci v dnesni dobe - cistite zadele dostihovym oslum v politice....AHOJ, Cesi nedejte se !
09. 03. 2014 | 17:53

Standa napsal(a):

Jak mi toto někdo vysvětlí?

https://www.youtube.com/watch?v=1P6mqIs9dCE
08. 04. 2014 | 17:11

[Předchozí], [Následující] Seznam článků